Anniversary Ke 31 Tahun : Ada Manis Ada Masam Dan Adakala Sensitif Bila Dugaan Menyapa

Alhamdulillah, hari ni 1 November 2023, hari kami meraikan cinta! Tiada sambutan makan-makan atau sebab kami dah buat makan-makan minggu lepas sebab cukup korum. Tiada hadiah istimewa seperti tahun-tahun dulu sebabnya rasanya semuanya sudah cukup lengkap bila kami saling melengkapi antara satu sama lain. InsyaAllah


31 tahun!

Bukan satu jangkamasa yang pendek, juga bukan angka yang boleh kita mendabik dada kerana dugaan hidup selalu ada tanpa kita kehendaki.

Alahamdulillah! thank Allah swt for the wonderful and colorful sweet and sour years of our days and still counting! 


Terima kasih my darling half, yang sentiasa ada, sentiasa membantu. Bahagia itu pilihan bila kita menghargai sekecil-kecil perkara dan menghindari sekecil-kecil sengketa. 


Rentak kita tidak selalu sama, pendapat juga sering berbeza. Citarasa dan selera sering sekata dan berbeza, itulah the wonderful colours of our life.




Semoga kita saling jujur, saling menerima kekurangan dan tidak bermegah dengan kelebihan. Semoga kami kekal berkasih sayang dan kehidupan kami sentiasa mendapat keberkatan serta dilimpahi rahmat dan kasih sayang dariNYA. Aamiin



"Falling in love is easy but staying in love is SPECIAL"


Kek Anniversary dari Elevete Pattiserie




Ni kali kedua order kek Dirty Tiramisu dari Elevete Pattiserie sebab mudah. Masuk ke web dan pilih kek yang kita nak dan semestinya pilih kek Tiramisu sebab ni kesukaan habibi. 

Habibi memang cerewet dan favorite kek Tiramisu dia dari Chef Ross tapi just make do dengan kek ni dulu sebab dah terlewat nak booking dengann Chef Ross.


Habibi kata tak perlu kek tapi entahlah rasa nak beli jer kek sebagai tanya sambutan dan esok-esok boleh tengok balik kenangan walau kami tak bergambar dengan kek pada tarikh ni. Malas nak bersiap walau nak calit lipstik sikit. Mode malas kisahnya.


Kata Nasihat Umi Fuzy 


Tiada perkahwinan yang tiada dugaan, tiada cabaran kerana dugaan dan cabaraan itulah yang akan jadi penguat ikatan bila kita sama-sama berusaha untuk perbaiki diri dan menerima kekurangan dan kelebihan pasangan kita.

Alhamdulillah, terima kasih Allah swt yang sentiasa baik serta mendengar dan meringankan setiap hal dalam kehidupan kami.


Kata Mutiara Perkahwinan


1. "Pasanganmu adalah rezekimu, pilihan adalah takdirmu. Maka janganlah memandang kepada selain milikmu dan janganlah membanding-bandingkan dengan yang bukan milikmu."


2. "Suami istri adalah partner dalam pernikahan, bukan seperti pembantu dan majikan. Keduanya harus ikhlas berbagi peranab agar rumah tangga seiring sejalan."


3. "Pernikahan adalah pelangi antara dua hari dari berbagai perasaan, cinta, kesedihan, kebahagiaan, kejujuran, kepercayaan, rahasia, rasa hormat, dan bekerja sama untuk mencapai surga."

4. "Jangan bandingkan pernikahanmu dengan orang lain, setiap rumah tangga pasti ada kesulitannya masing-masing."

5."Pernikahan adalah selalu bersama dan tetap dalam satu tujuan, meski dengan cara yang terkadang berbeda."

6. "Menikah ternyata bukan perkara sah saja karena harus belajar seni bersabar terhadap pasangan. Harus belajar seni ikhlas untuk menerima kondisi pasangan dan seni menahan ego demi pasangan."

7. "Saling terbuka antara suami dan istri merupakan salah satu hal yang penting dalam membangun rumah tangga harmonis supaya tidak ada kecurigaan antara satu sama lain."


8. "Pernikahan yang bahagia adalah menyatunya dua insan yang bersedia saling mengerti, memahami, dan saling memaafkan."


9. "Kenikmatan Allah kepada suami adalah memiliki istri yang mencintainya dan kebahagian hidup seorang isteri apabila dicintai.


10. "Kenikmatan Allah kepada suami adalah memiliki istri yang mencintainya dan kebahagian hidup seorang isteri apabila dicintai.


#ouranniversary

Post a Comment

3 Comments

  1. Dispelling myths and clarifying misconceptions is essential for businesses considering best white label seo services . Establishing realistic expectations is key to a successful partnership with an SEO agency.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! Kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah. Komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!