Port Ngopi Di Perlis : Kupi Kahfi Bukit Tau Dan sechaone.coffee

Dari rumah Kak chah, kami terus menuju ke Bukit Tau sebab habibi cakap kita nak mengopi dalam gua. Dalam hati rasa cuak juga bila dia sebut duduk dalam gua, ishh mesti gelap dan bau najis kelawar. Tapi sabarkan hati juga sebab bila lagi nak experience minum kopi tempat rare lagu tu kan.



Kupi Kahfi, Bukit Tau, Perlis

Agak jenuh juga nak cari sebab destinasi yang ditunjuk dalam waze tu rupanya kat belakang, jadi kami teruskan pemanduan dan jumpa juga akhirnya. Nampak banyak sungguh kereta yang diparkir, memang ramai orang, ditambah ada geng motor besar yang ramai baru keluar dan berkumpul untuk bergambar di buaian. Segan pulak nak selit 


Habibi dah sedia terus masuk, dan bila umi sampai jer, tengok ramai sungguh sampai tak de kerusi yang kosong. Kata habibi, dia diberitahu yang order di hold sebab dah overload. so kami tunggu kejap dan decided untuk masuk ke dalam gua  kot-kot  ada yang kosong. Langsung tak de!

Malahan mereka yang duduk di kerusi, ramai yang tiada minuman atau mereka cuma nak lepak jer, kot la.

Alkisah nak healing kat kampung, so masuk gua pun kita healing juga.


Sementara nak tunggu ada kosong, kami pun sempat posing bila tempat yang cantik dan kurang orang dan kemudian keluar ikut arah belakang.

Tak sangka rupanya ada kawasan luas dan terdapat kerusi dalam khemah dan di ruang terbuka. Jadi kami pun duduk kata satu-satunya meja yang tiada penghuni.


Tunggu punya tunggu dan  order masih on hold, jadi kami decide untuk cari tempat lain jer. Dah haus sangat dah cik oii.

Menu Pilihan

Tiada 


Lokasi Kupi Kahfi dan persekitaran ni memang menarik dan luas cuma tauke kedai kena cari macam mana nak pastikan tiada masalah untuk pengunjung dapat merasa minuman. Mungkin kalau pergi hari iasa tak ada masalah order overload kot.


Lokasi 

Bukit Tau Adventure Park, Kampung Padang Lati, Beseri, Perlis


Memandangkan kami tak dapat kopi apalagi dessert atau roti kat Kupi Kahfi, cadangan ke lokasi lain dipersetujui sebulat suara, eh habibi la yang akan bawa kami ke sana.

sechaone.coffee


Bila sampai ke lokasi, memang tak sangka ada kedai kopi yang wow kat Perlis ni. Hari masih cerah, kami  sampai kat sini jam 5.40 dan rata-rata pengunjung kat sini anak-anak muda, sementara umi dan habibi pulak mak ayah anak muda.


Menariknya di sini, kedai kopi terletak di kawasan rumah (mungkin rumah tauke atau anak) dengan laman yang luas. 


Terdapat 4 (kalau tak silap kira) khemah berbentuk A dan ada tempat duduk di bawah payung. Persekitaran pun bersih.


Menu Pilihan




Tortilla, Chili Cheese Fries, Burnt Cheesecake, Creamy Chocolate, Cafe Latte (Hot), Caramel Macchiato (Iced), Matcha Caramel, Croissant Chicken Mushroom, Cloudy Coffee dan memang puashati dan sedap! Recommended sangat.

Agak lama kami kat sini sebab tunggu kawan KC Iman yang study kat UniMAP, bila dia sampai, ralit berborak sampai lupa hari dah gelap. Kafe pun dah sunyi tanpa pengunjung tapi masih dibuka.


Lokasi 

15, Lrg Muhibbah, Kampung Telok Kachang, 01000 Kangar, Perlis


Kami gerak dari seechaone dah dekat jam  malam, masing-masing lapar sebab kat situ cuma makan dessert, jadi habibi decide cari lagi kedai makan Warong Depan Rumah, Kuala Kerpan, yang gagal dijumpai waktu sampai. Kali ni kami jumpa tapi tutup pulak.


Akhirnya, kami singgah di kedai makan tepi laut, sebelum balik ke rumah pusaka untuk rehat dan tidur. Penat sungguh berjalan seharian.


Post a Comment

4 Comments

  1. CCL belum sempat ngopi di Bukit Tau .. Haishh kecewa juga kan kalau pergi tiba-tiba order kena hold dengan begitu lama . Harap-harap owner kopi tersebut kena ambil inisetif untuk settlekan masalah tersebut . Kesian pelanggan datang jauh-jauh nak rasa vibes minum kopii dalam gua tiba-tiba tak dapat minum .

    ReplyDelete
  2. next ada rezeki ke perlis, boleh ke sana pulak...bru nie perlis, hari hujan...kikiki

    ReplyDelete
  3. alahaii mmg potong mood bila lama on hold

    ReplyDelete
  4. Menarik nyaaa port ngopi tu, seronoknya jalan2! cantik Perlis!

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! Kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah. Komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!