SPM 2023 : Jadual Waktu Peperiksaan Bermula 30 Januari Hingga 7 Mac 2024

Akhirnya, ujian terbesar buat para pelajar lahir tahun 2006, mereka bakal menduduki pepeerikasaan SPM 2023 secara bertulis dari 30 Januari hingga 7 Mac 2024. Peperiksaan yang akan menguji tahap penerimaan atas apa yang mereka pelajari selama 5 tahun akan ternoktah di kertas SPM yang akan diduduki.


Jadual SPM 2023

Tarikh SPM 2023/2024

30 Januari Hingga 7 Mac 2024


Jadual Waktu Peperiksaan

Jadual ini berfungsi sebagai panduan pelajar dan ibu bapa untuk membolehkan calon, guru, dan ibu bapa merancang persiapan dan penjadualan yang efektif menjelang peperiksaan. Selain itu, jadual ini juga memuatkan arahan dan maklumat tambahan yang perlu diketahui oleh calon, seperti kod kertas dan masa peperiksaan. 

Oleh itu, adalah amat penting bagi semua pihak yang terlibat untuk merujuk jadual ini dengan teliti agar dapat mempersiapkan diri dengan sebaik-baiknya untuk peperiksaan yang akan datang.

Jadual Waktu Peperiksaan Bertulis Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) untuk tahun 2023 adalah sebuah dokumen penting yang disediakan oleh pihak berkuasa peperiksaan. 

Dokumen ini memuatkan maklumat terperinci mengenai tarikh, masa, dan kod kertas peperiksaan untuk setiap subjek yang akan diambil oleh calon SPM. 











Jadual Waktu SPM 2023 (Amali dan Bertutur)


Berikut adalah jadual bagi setiap ujian.


Jadual Sidang Ujian Bertutur Bahasa Melayu Kertas 1

Tarikh :  8 hingga 11 Januari 2024


Jadual Sidang Ujian Bertutur Bahasa Inggeris

Tarikh :  17, 18, 22 & 23 Januari 2024







Post a Comment

4 Comments

  1. Semoga semua pelajar di Malaysia dapat menjawab exam dengan cemerlang.. Aamin

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. sama-sama CCL, harapnya dapat jadi panduan buat ibubapa yg lain

      Delete
  3. good luck untuk pelajar-pelajar yang menduduki SPM!

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! Kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah. Komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!