Makan Sedap Masakan Hainan Di Restoran Chuen 1954, Wangsa Walk

Bukanlah pertama kali kami ke sini, cuma pertama kali singgah makan dengan Kak Cik Iman. Sebelum ni umi dah pernah singgah makan dengan habibi, Kak Yang dan Cik Cha untuk minum petang tapi kali ni singgah makan makanan berat sebab lapar.


Jangan risau, Restoran Chuen ni ada sijil halal dari Jakim dan dapat anugerah World Top Gourmet Awards 2008 tau. Kalau nak tengok sijil halal ni, ada diletakkan di dalam kedai ni, jadi boleh makan tanpa was-was ya.


Makanan Pilihan


Ni menu yang kami order : Umi makan wantan mee roasted chicken, KC Iman makan nasi ayam hainan dengan steamed chicken dan Cik Meya makan nasi ayam roasted chicken. Portion wantan tu agak banyak tapi portion nasi ayam tu tak berapa banyak tapi sup dia memang sedap.

Minuman & Side Order





Dim sum ni agak lambat sampai mungkin sebab order yang awal tu dah habis dan kami tukar ke steam salted egg beancurd roll yang sangat sedap. Memang recommended sangat


Untuk minuman, umi order chinese tea, cik Meya ambil ribena laici dan KC Iman ambil lemon iced




Terima kasih Kak Cik Iman yang rajin benar nak belanja ni.

Menu

Kalau ada yang nak cuba makanan kat sini, umi kongsikan menu




Baca Juga :

  • Makan Sedap Kuala Lumpur


Post a Comment

1 Comments

Terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! Kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah. Komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!